تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/28 - 17:19
کد خبر: 488226

خزعلی: ندای حضرت زینب (س) به زنان فلسطینی قوت قلب می‌دهد

خزعلی: ندای حضرت زینب (س) به زنان فلسطینی قوت قلب می‌دهد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ندای حضرت زینب (س) است که فلسطین را زنده نگه می‌دارد و به زنان و مادران فلسطینی قوت قلب می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، همایش بین‌المللی «حضرت زینب (س)؛ اسوه بانوان جبهه مقاومت اسلامی» امروز یکشنبه 28 آبان، به همت اندیشگاه تجربه‌نگاری عالی انقلاب اسلامی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با هدف تربیت نسل جدید بانوان فداکار و مقاوم و با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و نیز جمعی از بانوان فعال در حوزه مقاومت در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

قوت قلب زنان فلسطینی از ندای حضرت زینب(س)

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش بین‌المللی «حضرت زینب (س) اسوه بانوان جبهه مقاومت» که صبح امروز در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: حضرت زینب نمونه کامل الگوی سوم زن و زنی دارای ابعاد مختلف وجودی و الگوی یک زن توانمند فرهیخته برای کسانی است که می‌خواهند با عزت زندگی کنند.

خزعلی با بیان اینکه حضرت زینب (س) را به پرستاری و صبوری می‌شناسیم، تصریح کرد: صبوری بخشی از وجود حضرت زینب و نشان‌دهنده عظمت روح آن حضرت است. ندای زینب (س) است که فلسطین را زنده نگه می‌دارد و به زنان و مادران فلسطینی قوت قلب می‌دهد.

خزعلی با اشاره به ابعاد وجودی حضرت تصریح کرد: توصیف ما از حضرت زینب تنها به صبوری آن حضرت ختم نمی‌شود و ابعاد وجودی حضرت زینب(س) بسیار بیشتر است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پایدار ماندن آثار مقاومت گفت: همانطور که حضرت زینب(س) با سخنرانی خود در کاخ یزید در عین مظلومیت در اوج فشار اعلام پیروزی می‌کند، امروز در غزه شاهد پایداری زنانی هستیم که با وجود شهادت فرزندانشان می‌گویند آیا فرزندان من از حسن و حسین عزیزترند؟

او به قدرت و عظمت روحی بانوی صبر و استقامت اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت در اوج غم و اندوه در موضع قدرت سخن می‌گوید و پیروزی ابدی حق را با لغاتی که مخاطب تحت تأثیر قرار بگیرد، تبیین می‌کند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) یک رسانه قوی برای بیان مظلومیت است، گفت: ندای زینب است که در اوج اسارت فریاد ما پیروزیم سر می‌دهد و الگوی مردم ستم‌دیده و مصیبت‌زده در طول تاریخ می‌شود.

نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی جبهه مقاومت فلسطین

سخنران دیگر این مراسم محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین (ع)، بود با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در رشد جایگاه زنان تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی هویت دادن به زن ایرانی و اسلامی است، به طوری که در نگاه عمیق به انقلاب اسلامی به عقبه این انقلاب از بعثت پیامبر اکرم (ص) و مکتب امام حسین (ع) می‌رسیم.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) به نقش زنان در پیروزی جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: آنچه که موجب زنده نگه داشتن کربلا شده، قیام حسینی و زینبی است. امروز زنان و مادران ما هستند که هم خودشان و هم فرزندانشان را در میدان جبهه مقاومت وارد می‌کنند.

آهنگر تصریح کرد: جنایاتی که امروز رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد و عملیات طوفان الاقصی، نشان داد اگر دیوار را بشکنند و وارد حلقه دشمن شوند، یارای رویاروی با این مقاومت را ندارند.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: قدرت‌های خارجی و استکبار جهانی تصویری از رژیم صهیونیستی ساخته بودند و آن را قدرتمند نشان می‌دادند و اذعان می‌کردند سیستم‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آنقدر قوی است که هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا نمی‌کند.

او ادامه داد: اما امروز شاهد این هستیم که به تمام رادارهایشان نفوذ شده و سیستم‌های اطلاعاتی آن غافلگیر شده‌اند. امروز این رژیم منحوس چنان مستأصل شده که عملاً با مردان جنگی یارای مقابله ندارند و عملیات روانی و کودک‌کشی را به راه انداخته است.

حسنی آهنگر یکی دیگر از عوامل استیصال رژیم صهیونیستی را فرار آنان از شهرک‌ها دانست و گفت: ما باید بتوانیم از این غافلگیری و ترس آنان مقاله‌هایی را تدارک ببینیم و تصویر واقعی از جنایات این رژیم منحوس که نسبت به 75 سال گذشته افزایش یافته را در ذهن‌ها تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) در پایان گفت: امیدواریم پیروزی جبهه مقاومت هرچه زودتر تحقق یابد و به شیوه حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) بتوانیم روایتگر این جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری خواستند باشیم.

تجلیل از بانوان فعال در محور مقاومت

در ادامه این همایش از 20 بانوی فعال در محور مقاومت از جمله همسر شیخ زکزاکی، به عنوان بانویی که در جبهه حق مقاومت کرده و شکنجه دید، تجلیل شد.

تعدادی از بانوانی که مورد تقدیر قرار گرفتند، زنان ایرانی بودند که به عنوان پزشک و پرستار در محور مقاومت از جمله در سوریه و لبنان حضور داشته و ایفای نقش کردند.

همچنین بانوان فعال فرهنگی از جمله در حرفه‌های خبرنگاری، مستندسازی و هنری که در شرایط سخت جنگی در دوران حضور داعش فعالیت داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای علمی جبهه مقاومت در قالب‌های هنری و کتاب ارائه شد که حاصل تلاش مؤسسه اندیشه‌سازان نور به عنوان تولیدکننده محتوا در محور مقاومت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top